miercuri, 14 noiembrie 2012

Mirosul urat din baie - sifonul de pardoseala e de vina :)

 Se pare ca interesul pentru acest articol este foarte mare, adica multa lume se confrunta cu aceasta problema. Am gasit un clip pe YouTube unde se prezinta clar mecanismele care sunt in interiorul unei instalatii de canal, este in engleza, dar pe YouTube este si varianta de adaugat subtitrari in romana (ceea ce se traduce este foarte amuzant :) )


***********************
Cateodata nu sti care e faza: in baie miroase urat si tu nu ai nicio vina :)
Hai sa vedem de unde vine mirosul asta: in principiu vine de la canalizare desi tot in principiu calea spre canalizare este blocata de un dop de apa - sifonul. Am sa incerc sa explic simplu cum sta treaba cu sifonul asta:
-la chiuveta ori la vasul de toaleta, calea pe care apa o urmeaza este ca un "U" - permanent in acel "U" este apa care blocheaza aerul din canalizare sa ajunga la nasul nostru (partea cu albastru simbolizeaza apa)

Sifon de chiuveta - imagine de pe Wikipedia - modificata

-la cada de baie ori la pardoseala exista tot un sifon insa acesta are un capac care sta peste gaura de evacuare; in corpul sifonului trebuie sa fie apa astfel incat sa fie dopul de apa de care vorbeam mai inainte.

Sifon de pardoseala - apa creste peste nivelul h si curge in canalizare

-mai este legatura de la masina de spalat rufe - acolo iarasi este sifon sau o valva speciala cu o bila - deci in principiu si aici la prima folosire, furtunul de evacuare se umple cu apa si se face sifonul sau daca are valva cu bila, nu respira.
Asa ca iei la rand tot ceea ce este legat la canalizare: WC-ul, chiuveta, sifonul de pardoseala, sifonul de la dus / cada, evacuarea de la masina de spalat rufe. La WC si la chiuveta nu prea si ce face, ele din constructie sunt cu sifon care se umple cu apa la prima utilizare.
Ajungem la sifonul de pardoseala: luam capacul metalic si verificam daca are dop de plastic si apa. La mine nu avea apa, era cu mizerii de la renovare. Dupa ce l-am curata, am pus apa, lasi sa curga apa in sifon si vezi ca nivelul nu creste, apa se scurge in canalizare.
Si totusi inca mai miroase, a mai ramas sifonul de la dus (in cazul de fata tot un sifon de parodseala). Aici dupa ce luam capacul metalic, surpriza: lipseste dopul de plastic!

Sifonul de pardoseala cu capacul metalic pus

Sifonul de pardoseala cu capacul luat si cu dopul de plastic lipsa

La magazin nu au dopuri separat, se rezolva simplu: cumpari un sifon, iei dopul si ai rezolvat treaba! Simplu, nu?

Stop: esti timpit sau esti roman? Esti roman, asa ca mergi din nou la magazin si cumperi un dop de plastic pt tevile de canalizare. Costa vreo 50 de bani sau ceva de genul.
Dopul in cauza il ie si il modifici astfel incat sa arate ca dopul de care ai nevoie:

Asa arata dopul de plastic - originalul - are 4 picioare care il tin ridicat astfel incat apa sa curga pe sub el

Stanga: capacul de teava din care urmeaza sa facem copia dupa dopul de sifon din dreapta

Produsul finit

Dupa care il pui la sifon, lasi sa curga apa, verifici ca merge si apoi pui la loc capacul metalic.
Si uite asa ai scapat de mirosurile neplacute din baie.
Sifonul fara capac / dop - se vede gaura prin care vine mirosul urit de canalizare

Copia dupa original - merge, pardon, curge :)

PS: daca totusi mirosul persista, ghinion, fie e de la vecini, de la bloc, fie ai o gaura in vreo teava de canalizare (mirare ca nu curge "zeama" pe acolo).
Sifonul cu dop, apa si capac metalic pus

EN: Find and fix the bad smell in your bathroom - check siphons and replace missing cap from floor siphon with a regular plastic pipe end tap. Or put water into the siphons

45 de comentarii:

  1. Multumesc pt. solutie.....

    RăspundețiȘtergere
  2. In cazul defectiunii sifonului de pardoseala cu teava de scurgere ,la vedere,la nivelul(apartamentul) inferior cui revine sarcina remedierii?
    (posesorului sifonului sau celui de la et inferior ).multumesc

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Buna intrebarea :) Bunul simt ma face sa cred ca sifonul si teava de scurgere pina la racordul in coloana principala sunt proprietatea celui cu apartamentul in a carui baie este sifonul. Altfel, din motive estetice, eu as taia si astupa o teava care imi iese prin tavan :) mie nu imi foloseste si fiind a mea, am tot dreptul sa fac asta :)

      Ștergere
    2. si eu am probleme la baie cu mirosulneplacut,dar vecinul de la ultimul etaj a renuntat la teava care iesea pe bloc,ca sa fie mai frumos si sa castige spatiul.ce e de facut ?

      Ștergere
    3. Cum ați rezolvat problema?!

      Ștergere
  3. Am reusit sa-mi rezolv problema cu sifonul de pardoseala din baie cu ajutorul acestui articol. Multumesc.

    RăspundețiȘtergere
  4. Recemnt m-am mutat la bloc, etajul 2 din 4, am o problema dar cu vasul de la toaleta, cand cineva trage apa imi scade cu 100-200 ml rezerva de apa pana numai ramane deloc, dupa care incepe sa miroase a canalizare tot apartamentul, ce este de facut?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. conducta de canalizare are nevoie de aerisire, pe care probabil cineva a infundat-o. Daca aveti posibilitatea, verificati pe bloc iesirea tevii de canalizare. DAca nu, trebuie sa montati o supapa de aerisire intre vasul de WC si teava de scurgere. Supapa o gasiti la magazin de fitinguri, e de plastic, compatibila cu tevile de scurgere.

      Ștergere
  5. Multumesc sfaturi foarte utile

    RăspundețiȘtergere
  6. Nu inteleg de ce se retrage brusc apa din sifonul aflat in pardoseala la baie, imediat dupa ce trag apa la toaleta dar si atunci cand nu folosesc toaleta. Am verificat, sifonul se umple cu apa daca folosec apa la duş sau chiuveta, nu e nici o cale infundata, are si dopul de acoperire, nu-i lipseste nimic. La vecinul de la ultimul etaj era ingustata conducta de aerisire, dar dupa ce a inlocuit teava de aerisire cu alta de diametru mai mare, pana la terasa blocului problema persista. Ori nu a facut aerisrea cum trebuie la ultimul etaj, la terasa blocului, ori din ce cauza se goleste sifonul de apa?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Cum am scirs si mai sus, nu sunt in postura de a da sfaturi profesioniste in domeniu, insa poate vreun cititor ne ajuta.

      Ștergere
  7. Am si eu o problema cu mirosul de canal in baii, sa va explic.

    M-am mutat recent intr-o vila duplex P+1, decand era in faza de finisari am observat un miros ciudat in baii dar am crezut ca dispare odata cu finalizarea lucrarilor.

    Suntem mutati de 4 luni si am observat in tot timpul asta ca mirosul apare in special cand afara bate vantul, nu stiu cum sa-mi explic.
    Varianta prin care am observat ca scap de mirosul puternic este sa ridic capacul din plastic de la canalizare din curte, cel in care se vede ce iese din casa spre canalizarea principala.
    Cat timp capacul canalului este ridicat mirosul din casa incepe sa dispara dar nu de tot, in schimb in curte unde am ridicat capacul canalului miroase puternic.

    ca descriere a traseului este cam asa:

    Canalizare strada - canal curte - casa - baie jos - baies sus (in baia de sus este sfarsitul coloanei de aerisire care are in capat montat un aerisitor automat (l-am schimbat crezand ca el este de vina dar degeaba)
    In fiecare baie am Chiuveta - Wc - sifon pardoseala(verificate) - chiar le-am astupat cu Schotch aluminiu crezand ca pe acolo intra miros - se pare ca intra cand bate vantul pe la chiuveta, altfel nu-mi explic.

    Care credeti ca este solutia de a rezolva aceasta problema? ma gandesc ca odata cu vantul gazele sunt impinse efectiv pe traseul de canalizare care intra la mine in casa.

    Vecinul lipit cu mine nu are probleme cu mirosul ca mine, suntem practic conectati amandoi la aceeasi canalizare separat...nu-mi explic de ce la mine miroase.

    Daca cumva aveti un sfat, unde sa verific, care ar putea fi problema...va rog precizati.

    Este frustrant sa te muti intr-o casa noua si sa miroasa a canal inauntru.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Sunteti sigur ca aveti "dopul" de apa in sifoane? Spuneti ca ati astupat cu banda adeziva si tot miroase, sigur e de la canalizare? Nu mai e alta "gaura" din care sa iasa mirosul de canalizare? Cum am scirs si mai sus, nu sunt in postura de a da sfaturi profesioniste in domeniu, insa poate vreun cititor ne ajuta, in mod cert nu sunteti primul cu problema asta..

      Ștergere
    2. Am auzit de astfel de probleme, cu mirosul generat in baie atunci cand bate vantul afara. se pare ca se rezolva cu o supapa unisens montata pe teava din canalizare. trebuie sa fie cu flap si orizontala (recomandat)

      Ștergere
  8. Foarte tare blogul, si eu am sifoane exact ca aici, stau la casa, cand bate vantul se golesc si miroase, stau si torn apa in ele si se rezolva, care naiba e cauza de se golesc??

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Am aceeasi problema. Si am observat ca apa din sifon se misca in momentul cand cineva deschide usile din casa. Adica sa ceeaza vid/presiune si in acel moment surplusul de apa din sifon este impins pe scurgere.Si eu caut un remediu, decat ca nu pot cobora mai jos cu sifonul. xista unele sifoane cu buton care calci pe ele si se ridica/coboara dopul. La mine nu se aplica aceasta vatrianta.

      Ștergere
  9. Teoria mea (na, teoria sifoanelor care se golesc :)) ) e ca apa din sifon se evapora. In sifon nu e multa apa si de cum apare un spatiu de aer si sifonul nu mai este etans (apa il etanseiza), curentul de aer pardoseala - sifon - canalizare face ca evaporarea apaei sa fie si mai alerta. Gandeste-te ca pui rufe la uscat afara pe sirma, daca bate vintul, rufele se usuca mai repede decat daca ar sta doar la soare, curentul de aer muta vaporii de apa lasind loc altor vapori sa se formeze in imediata vecinatate a rufei pusa la uscat. Parerea mea :)

    RăspundețiȘtergere
  10. Puneti ulei de masina in sifonul de pardoseala.Nu se va mai evapora.

    RăspundețiȘtergere
  11. am o noua vecina la parter, mentionez ca eu locuiesc la etajul 1. acesteia i se inunda baia daca eu sau cei de sus folosim cada, dar apa iese din sifonul ei de pardoseala, nu pe tavan. ma puteti ajuta sa imi spuneti daca este vina mea sau e infundat sifonul ei. a chemat instalatorul de vreo cateva ori, a desfundat sifonul de pardoseala cu sarpele si vreo cateva zile apa i-a curs normal, dar apoi iar a iesit prin sifon. daca eu fac baie in cada sau spal ceva ei ii iese apa prin sifonul de pardoseala de la ea din baie. ce poate face?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Nu sunt instalator sa dau sfaturi precise, dar totusi ma gandesc ca sifonul, chiuveta, dusul/cada si WCul merg toate la aceeasi coloana de evacuare.
      Asta se intampla la toate etajele pina la parter. Daca toti de pe o coloana dau drumul la apa sau trag apa la WC in acelasi timp, cantitatea respectiva de apa merge in jos pe coloana si ar trebui sa ajunga la canalizarea principala din strada.
      Daca din diferite motive apa nu ajunge acolo, atunci apa isi croieste loc prin alte gauri, ca de exemplu sifonul celui ce locuieste la parter si iese pe acolo.
      Parerea mea e ca undeva pe coloana este o gatuire, este ceva infundat, nu are nici un sens sa desfunzi sifonul, e ca si cum ai face o cale mai buna sa iasa mai multa apa la cel de la parter :)
      Din ce am mai patit, "cineva de la etajjele superioare" arunca la WC tot felul de tampoane, scutece etc, care merg la vale si apoi surpriza, coloana se infunda, daca ai apartamentul deasupra locului unde este infundata, vei simti efectele (in cazuri nefericite ti se umple vasul de la WC cu rahatul celor de deasupra, sa nu mai pomenesc ca iese mizeria aia in baie).

      Ștergere
  12. Eu am alta problema, stau la et 1 si am cuparat apartamentul cu o scurgere identica ca cea din poza(nici nu stiam ca trebuie sa aibe si capac) dar undeva e infundata. Daca dau drumul la cada plina de apa sau chiuveta plina imi iese apa prin sifon pardoseala in baie si apoi se scurge incet. Nu stiu cine a facut instalatia sau cum e facuta...Initial ma gandeam sa sparg si sa scot sifonul apoi sa bag *sarpele* pe teava de sub sifon, nu stiu ce fac. Daca bag o sarma pe gaura sifonului intra cam 20 cm orizontal dupa care se blocheaza, probabil urmeazaca teava ce intra in sifon sa o ia la dreapta sau in jos...Sa chem instalator sa-mi sparga pe acolo, nu stiu ce sa fac ca m-am saturat de cate pliculete si solutii de desfundat am folosit.

    RăspundețiȘtergere
  13. Buna seara!am nevoie de un sfat...pe langa sifon se infiltreaza apa si a ajuns infiltratia pana la vecinul de jos.sifonul era bagat in nisip si la suprafata pus CM11 imprejurul lui.ce mortar sau altceva recomandati sa folosesc pt a scapa de problema.multumesc

    RăspundețiȘtergere
  14. Buna seara!am nevoie de un sfat...pe langa sifon se infiltreaza apa si a ajuns infiltratia pana la vecinul de jos.sifonul era bagat in nisip si la suprafata pus CM11 imprejurul lui.ce mortar sau altceva recomandati sa folosesc pt a scapa de problema.multumesc

    RăspundețiȘtergere
  15. Buna seara!am nevoie de un sfat...pe langa sifon se infiltreaza apa si a ajuns infiltratia pana la vecinul de jos.sifonul era bagat in nisip si la suprafata pus CM11 imprejurul lui.ce mortar sau altceva recomandati sa folosesc pt a scapa de problema.multumesc

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Trebuie verificat unde exact se produce problema, sa nu fie teava de la sifon sau sifonul crapat. Noi cand am facut baia (partea de la dus, care e pe podea, nu e cabina de dus sau cadita) am utilizat pt hidroizolarea baii Mapegum de la Mapei si nu avem plingeri. Trebuie mers si intrebat la Dedeman (de exemplu) ce solutii de hidroizolatii au si cum se utilizeaza. Mapegum e o pelicula impermeabila care nu lasa apa sa treaca unde nu vrem.

      Ștergere
  16. Am si eu rugamintea daca puteti arunca un ochi mai jos, la poza din link. La cateva zile dupa ce pun apa in sifon miroase urat in casa. Poate sa fie si a doua zi, poate sa fie si dupa o saptamana. Instalatorul sustine ca e corect montat acest sifon dar gaurile care se vad acolo ma fac sa imi pun semne de intrebare. E normal ca ele sa existe sau lipseste ceva din acest sifon? Multumesc
    https://postimg.org/image/lnld4uwar/

    RăspundețiȘtergere
  17. Părerea mea este ca, se formează fenomenul de ejector. Când tragi apa la wc și sifonul de pardoseala este legat pe aceeași coloana se ejecteaza apa din sifonul de pardoseala, astfel mirosul pătrunde prin spațiul rămas fără apa. Soluția este: conectarea unei aerisiri conectat pe coloana principala care sa duca pe casa/bloc. Eventual dacă scurgerea este prevăzută cu aerisire trebuie verificat sa nu fie înfundat.

    RăspundețiȘtergere
  18. Daca teava de aerisire nu mai iese pe bloc,ce e de facut ?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Se monteaza un aerator cu membrana se gaseste la Dedeman.

      Ștergere
    2. Se monteaza aerator cu membrana in capul coloanei principale.

      Ștergere
  19. Daca se pune in beci un sistem cu paleta ar putea rezolva problema mirosului urat in bai ?

    RăspundețiȘtergere
  20. Si eu am exact aceesti problema la dus. La fel ca dvs. m-am gandit ca daca suplimentez sifonul de la dus cu apa, scap de miros. N-am scapat, dar nu stiam de ce.. intr-o zi am acoperit podeaua de la dus cu ziar si cand a tras cineva din vecini apa, am vazut cum se umfla ziarul - curent, pac! si mirosul. Atunci nu am avut apa in sifon. Dupa un experiment cu apa in sifon si ziar...am auzit cum facea apa bulbuci, curent si atunci a venit si mirosul. Aparent nu exista scapare...

    Toate cele bune va doresc!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Foarte interesanta observatia, multumesc! In teorie, teava / coloana de canalizare ar trebui ca in capatul superior sa fie destupata sau sa aibe un fel de valva care sa permita sa intre aer din afara in coloana. Cand tragi apa la WC, ceea ce pleaca in jos pe coloana va aspira aer din afara, daca nu are de unde, atunci trage aer din sifoanele de deasupra, iar in cele de din jos va impinge aerul, la fel ca metroul in tunel. (la mine vecinul Gica Contra a astupat capatul coloanei si ne-a aranjat pe toti si nu vrea sa punem valva)

      Ștergere
    2. Acum cautam din nou soluții și am dat peste răspunsul dvs.. Mă așteptam să primesc un mail care să mă anunțe sau ceva. Fiecare platforma cu codurile ei...

      În sfârșit, toti vecinii la nivel cu mine (etajul 5 mansardat), ultimul etaj, au aceeasi problema. Tocmai am aflat barfa ca unul doreste sa dea in judecata pe cei care s-au ocupat de constructia mansardelor din cauza mirosului persistent.

      Intre timp, suplinesc cu apa sifonul cand determin ca nu e si pastrez usa inchisa la baie. Uneori, trece mireasma de usa, dar am un ventilator in tavan si mai elimina. Cand vine miros pe aerisire (ventilator)insa, e cel mai pacatos si nu putem decat sa ne rugam sa treaca repede.

      Cred ca vecina de langa si-a astupat aerisirea si a schimbat ceva la scurgere ca nu am mai auzit-o sa urle prin casa de putoare.

      Deci, solutii exista, bani sa avem!

      Ștergere
    3. Tot eu! Am astupat aerisirea din tavan din baie, am izolat-o si surpriza. Nu mai face curent cu sifonul de la cada.

      Mirosul venea pe la aerisirea din tavan, iar atunci cand tragea cineva apa, facea curent cumva cu sifonul si cu ce geamuri mai aveam in casa. Acum cand mai trage cineva apa, nu mai vine niciun miros. Toata vara a fost ok, in conditiile in care, vara mirosea a grajd cu boschetari frecvent in baie.

      Deci s-ar putea sa fie de vina aerisirea, nu neaparat sifonul.

      Ștergere
  21. Bună ziua,
    Am și eu o mică problema, nu la mine în apartament si la vecinul de sub mine....
    Am cumpărat un apartament la etajul 4 am început să fac renovările de la 0.
    În baie am desființat masca ce acoperea țevile să mai câștig ceva spațiu, m-am lovit de țeavă de scurgere care urcă pe acoperiș, am stabilit cu instalatorul să o desființăm și să punem venitl de absortie.... Zis și făcut desființat masca/teava și pus ventil.... După 2 zile vine Vecinu și zice că îi miroase în baie, explic ce am făcut Tra la la Sibiu zic, ok vecine pun țeavă la loc , cotesc puțin țeavă și o reduc de la 100 la 75 și ies cu ea pe acoperiș prin fosta teava, totul bine și frumos 2 luni de zile aproape și acum îmi bate iar în usa ca a început iar să îi miroase.
    Blocul este foarte vechi și la capitolul etanșeitate stă foarte prost mai deloc...
    Citind in mesajele de mai sus am văzut ca o principală cauză ar mai fi și din cauza vantului.
    V-ati mai întâlnit cu astfel de problema???
    Mă puteți ajuta cu un sfat!!!!!!

    RăspundețiȘtergere
  22. Buna ziua ! Sper ss ma ajute cineva cu un sfat pentru mirosul de canalizare din baie.Miroase insuportabil in baie asa ca am chemat un intalator care a verificat chiuveta,veceul si dusul unde nu au fost probleme deducind ca mirosul ar veni di sifonul din pardoseala care ar trebui astupat cu capac . Am astupat sifonul si tot asa mirose . Ce as putea face ss dispara mirosul ?

    RăspundețiȘtergere
  23. Bună ziua! Și eu am aceeași problema cu mirosul. A venit instalatorul, a verificat și a găsit aerisirea de la canalizare- țeavă din pod înfundată, eu stau la ultimul etaj. S a mai dus din miros, dar nu de tot. Eu am doar sifon de pardoseala langa chiuveta, nu l- am identificat pe cel de dus, posibil sa nu existe. Baia e mai veche, am cumpărat ap de câteva luni. Ma gândesc că sunt țevile îmbătrânite și de aceea miroase. Parcă mirosul vine și prin gresie, deși spăl zilnic gresia din baie sa mai schimb mirosul, partea proasta e că nu există geam, doar un ventilator care iese in pod. In curând cred că fac hepatita. Avem în plan să renovăm, dar să treacă pandemia. Sifonul existent îl umplu permanent cu apa. Nu știu ce să mai fac. Daca se poate sa mi dați un sfat, va rog. Mulțumesc

    RăspundețiȘtergere
  24. Menționez că mirosul nu pare să vina chiar din sifon, ci mai degrabă placa de gresie de lângă miroase, ar putea fi defect in interior, sa nu fie vizibil?

    RăspundețiȘtergere
  25. Cu siguranță ai ceva probleme dedesubt daca simți că de acolo vine mirosul, este vreo scurgere crăpată, nu mai sta pe gânduri sparge placa și vezi ce i acolo, eu efectiv nu as putea trăi cu un miros urât persistent.

    RăspundețiȘtergere
  26. Acest comentariu a fost eliminat de autor.

    RăspundețiȘtergere
  27. Abia c'è a terminat baia un miros f neplacut Ca' Nici nu poti sta in baie ei spun Ca' e ok ..fapt e Ca' la baia veche nu era Nici un miros acum cu baia noua vine si de la dus si chiuveta

    RăspundețiȘtergere