miercuri, 15 iunie 2011

Vizitand si Dali altora - scurt prin Spania

Am ajuns pentru scurt timp in Spania. Zona in care sunt e apropiata de Muzeul lui Salvador Dali din orasul Figueres. Din acest motiv am ales sa vizitez acest muzeu.


Teatrul-muzeu Salvador Dali din Figueres (Catalunia, Spania)


Dali este probabil cunoscut prin lucrarile lui ciudate, care fac parte din curentul suprarealist: schite, picturi, sculpturi. Istoria muzeului si mai multe despre Dali si opera sa gasiti aici.


Asteptand la coada afara



Fatada teatrului


Muzeul este intr-un fost teatru, e usor de remarcat, are o groaza de oua pe acoperis. Coada la intrare e relativ mare, am asteptat vreo 45 de minute, dar se poate si mai mult. Am ajuns la intrare, am platit 12 euro pretul biletului si am inceput vizita. Pe pereti sunt numere si urmarirea lor te duce prin toate salile si iti da posisbilitatea sa vizionezi toate exponatele. (numerele sunt de la 1 la 22).


Barca de pe Cadillac



Cadillacul de sub barca


Ai ce vedea, e ceva si de asteptat in unele locuri pentru ca e multa lume. Mie imi place sa stau, sa contemplez, ceea ce am si facut in acest muzeu. In curtea interioara a muzeului este o masina, un Cadillac cu o statuie si o barca deasupra, iar deasupra barci, in varful catargului e o umbrela care se deschide si se inchide, inca nu stiu in ce context. Daca bagi o moneda in Cadillac, inauntru incepe sa ploua. Apropo de monede si bani, Dali era acuzat de ceilalti artisti ca urmareste castigul material; posibil si asa ceva, dar cred ca era un tip (supra)realist ce stia ca si banii fac parte din lumea asta.


Ce am vazut printre cracii unei camile...



Bijuterie dedicata sotiei lui Dali (pe nume Gala)



Aia care aud cu nasul si miros cu urechile



In lateralul scenei



In spatele scenei



In lateralul scenei


Mai e o sala ciudata unde stai la coada ca sa te uiti printre cracii unei camile printr-o lentila si vei vedea ceva interesant, o fata de om. Cat astepti, ca sa nu te plictisesti, Dali a suspendat pe tavan o baie, apoi mai e un cap ce in loc de nas are o ureche si in loc de ureche are nasul, evident nu :) ?


Statuie



Mormantul lui Dali de sub scena teatrului



Exponate din afara cladirii teatrului



Exponat in afara cladirii teatrului - coloana TV cu cap de femeie cu antene = cred ca autorul a vrut sa sugereze ca femeile se uita la TV si isi indreapta antenele unde "vrea" ele :)



Doamne ajuta ca am ajuns inapoi la gara :)


In fine, daca ajungeti in zona, eu zic ca nu e de ratat muzeul lui Salvador Dali (obsedat de curgerea timpului, rinoceri, elefanti si de oua :), altfel nu vad de ce sa le fi pus peste tot ), am zabovit in el aproape o ora si jumatate.


-------------------------------------------

Altceva vizitat in Spania: am ajuns si in Barcelona, am vazut o parte din oras, am ajuns la Sagrada Familia, o biserica foarte mare, inca in constructie, ideea initiala apartine lui Antoni Gaudi, alta figura remarcabila a acestor locuri. Aceasta constructie monument este exceptionala prin forme, se spune ca acum nimeni nu intelege ce trebuie sa iasa la final, Gaudi a murit si planurile s-au dus cu el, lumea lui s-a dus cu el si cei ce trebuie sa finalizeze lucrarea nu stiu ce o sa iasa :) Ma gandeam ce tare era daca Gaudi si Dali se puneau sa gandeasca biserica, cred ca a cum era plina de oua ca si teatrul lui Dali :))


La plaja in Barcelona - in port



Sagrada Familia



Sagrada Familia


Aici la Sagrada Familia coada a fost imensa, nu am avut rabdare sa stam sa asteptam, asa ca ne-am uitat doar de afara. Dupa care am ajuns in port, unde am urcat in monumentul lui Cristofor Columb, monument aflat la capatul dinspre mare al celebrei La Rambla, o strada extrem de populata care duce in Placa Catalunya, locul unde oamenii tin protestele.

Din monumentul lui Columb am vazut orasul, portul, se vede frumos. Urcarea costa 4 euro de persoana, din nou este coada si se asteapta cateva minute. De acolo am plecat spre plaja, a fost frumos acolo, lume, muzica, nisip, apa si soare.

------------------------------------------------------------------

Am mai fost in 2 statiuni de pe malul Mediteranei, din zona de tarm numita Costa Brava - Palamos si Palafruegell de Calella. Plaje faine, palmieri, nisip, case micutze, oameni calmi si prietenosi, cu alte cuvinte atmosfera de vacanta si relaxare.


Biserica din Parafruegell de Calella



Parafruegell de Calella


Se poate sta in camping cu cortul, iei cu tine la plaja lucrurile de valoare si cred ca in acest fel vei face o vacanta interesanta si relaxanta. Un pranz iese pe la 15-20 de euro de om, pe aici sunt celebri cartofii prajiti cu sos picant (Patatas brave) si Sangria sau Tisan - bauturi cu vin sau cu sampanie.


Palamos - in port



Palamos - plaja



Prapastii si mare



Spre Platja de la Fosca



Platja de la Fosca



numa'bun de alergat, aduce oarecum cu Baile Herculane: pini, stanci, pana la urma si la Herculane e declarat ceva climat mediteranean :D


De calatorit, am calatorit cu autobuzul (au rute bune, ai de unde sa iei si orarul lor, dar uneori mai trebuie rabdare, am avut intarzieri de 40 de minute, fiind ultimul autobuz, nu stiam daca mai vine); local este o companie care am vazut ca opereaza in zona - Sarfa bus. Calatoria cu trenul este si ea o optiune buna si acceptabila ca pret (vezi detalii pe Renfe - e CFRul lor), insa nu sunt atatea cai ferate in zona tarmului.


Platja de la Fosca ()


La sfarsit, am ajuns in Girona, un oras linistit, cu cetati si ziduri de pe la 1300, frumos de vizitat.

Cateva cuvinte in incheiere: cam greu (sau deloc) te descurci cu engleza, deci trebuie facute niste teme de dinainte de acasa, aici oamenii sunt foarte linistiti, rabdatori, nu am auzit claxoane, nu i-am vazut sa se grabeasca. Preturile sunt cele din Spania (nu e cel mai ieftin loc, dar nici cel mai scump) si sunt in euro, dar poti face deal-uri bune daca deschizi bine ochii. Duminica si in zilele de sarbatoare totul e mort in materie de magazine, deci faceti cumparaturi pana sambata.

In rest, Fiesta si Ola :)

Platja de la Castell (cea mai din dreapta)


__

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu