joi, 19 mai 2011

Firefox 4 si add-on-urile pt Firefox 3

Mozilla Firefox 4 a aparut, am fost invitat sa trec la acesta ca e mult mai fain, e grozav samd. Bine, fie, am zis, daca ma poftesc asa de calduros, am trecut la Firefox 4, desi Firefox-ul de dinainte merge, eram fericit cu el.

Pesemne era nevoie sa iau o doza de nefericire :)

Si am luat Firefox 4, l-am instalat, desigur ca m-am trezit cu el in limba romana (nu e rau sa ai in limba materna asa ceva, dar anumite notiuni sunt traduse si suna ciudat in romana, sunt specifice si nu prea au un termen potrivit de traducere).

Insa acum, dupa ceva vreme, a venit faza a doua cand am avut nevoie sa utilizez niste add-on-uri (suplimente, cum le-au tradus ei) pe care le-am utilizat in versiunea anterioara. Cand dau sa le instalez si pt Firefox 4, evident ca nu se poate si ma trimite la plimbare.

Totusi, Firefox 4 este cosmetizat sa arate altfel, dar pana la urma are tot acelasi comportament, nu e 100% diferit de versiunea anterioara. Asadar pentru a rula add-on-uri de Firefox 3 pe Firefox 4, trebuie sa setam Firefox 4 sa accepte utilizarea de add-on-uri de Firefox 3.

In bara de adrese introducem "about:config" si dam Enter. Daca e Firefox in limba romana, apare o fereastra cel putin cu o traducere hilara :)


Dam un click si mergem mai departe. Se deschide pagina cu configurari. Acolo trebuie sa creeam un camp nou de tip logic (boolean, adica valori fals/adevarat - true/false): click dreapta pe pagina si se deschide un meniu unde selectam "Nou (New)" -> "Adevarat/Fals (True/False)".


Acel nou camp il vom numi "extensions.checkCompatibility.4.0" si dam Enter.


Asta va ajuta ca add-on-urile de Firefox 3 sa ruleze, sa poate fi utilizate si in Firefox 4 (pana la urma e un fel de compatibilitate cu versiunile precedente - backwards compatibility).

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu